BBCode: [url=/devotionala/id/2747-el-trebuie-sa-imparateasca]El trebuie sa imparateasca[/url]
"Caci trebuie ca El sa imparateasca pana va pune pe toti vrajmasii supt picioarele Sale" (1Corint. 15:20-25-34).
Aici apostolul Pavel pune bazele adevarului cu privire la invierea din morti, a sfintilor morti, a celor morti in Hristos.
1.El face aceasta pe pe baza invierii lui Hristos. Pentru ca El este intr-adevar parga celor adormiti (v.20). El a inviat cu adevarat in aceasta calitate si caracter, ca si primul rod, primul inviat dintre cei adormiti (Rom. 11:16) "Iar daca cele dintai roade sunt sfinte si plamadeala este sfanta, si daca radacina este sfanta si ramurile sunt sfinte". Ceilalti au fost facuti sfinti prin consacrarea celor dintai roade. Intreg trupul lui Hristos, toti care sunt uniti cu El, sunt prin invierea Lui, asigurati de propria lor inviere. Asa cum a inviat El, asa vor invia si ei. El nu a inviat numai pentru El Insusi dar ca si cap al Trupului, al bisericii, chiar si pe cei ce au adormit in El, Dumnezeu ii va aduce cu El (1Tes.4:14). Invierea lui Hristos este chezasia invierii noastre, daca noi suntem credinciosi adevarati in El.
2. El face o paralela intre primul si ultimul Adam. Pentru ca prin om a venit moartea, tot printr-un om a venit si eliberarea de sub puterea ei (v.21). Dupa cum toti mor, unii in Hristos, tot asa toti cei gasiti in Hristos, vor invia in Hristos la venirea Lui.
3. Va fi apoi o ordine in inviere; nu ne spune despre ea cu lux de amanunte, ci doar ca fiecare va "invia la randul cetei lui". Nu stim cum aceasta se va intampla, dupa varsta, dupa timpul cand a murit sau dupa rasplata care o vor avea.
4. Pavel argumenteaza apoi continuarea Imparatiei intermediare, pana dusmanii Lui vor fi distrusi, dintre care ultimul este moartea (v. 24-26). El a inviat si prin invierea Lui a fost investit cu un imperiu peste care este Suveran: "toate puterile din cer si de pe pamant au fost puse in mana Lui" (Mat.28:18). Si administrarea acestei Imparatii trebuie sa continue in mainile Lui pana toate puterile opuse vor fi puse sub picioarele Lui si ultimul dusman, moartea va fi distrus pentru totdeauna. Acest argument include aceste particularitati: a) Isus a inviat din morti ca sa aiba toata puterea in mainile Lui, sa aiba si sa administreze o Imparatie, ca si Mijlocitor (Rom.14:9). b) Aceasta Imparatie intermediara trebuie sa aiba un sfarsit in ceea ce priveste aducerea Lui in siguranta, la slava si supunerea tuturor dusmanilor Lui si al lor. c) Aceasta nu va avea sfarsit inainte ca toti dusmanii Lui sa fie pusi sub picioarele Lui. d) Intre acei dusmani, moartea trebuie sa fie distrusa ori abolita. Daca mortii nu inviaza inseamna ca moartea are putere asupra lor si puterea imparateasca a Domnului Isus nu prevaleaza peste puterea ultimului dusman al omului.
Cand sfintii vor trai din nou nou si nu vor muri mai mult, atunci si numai atunci, moartea va fi nimicita. Imparatia lui Hristos va fi eliberata de sub puterea mortii la timpul potrivit. Sfintii vor trai si nu vor mai muri. Este vorba de Imparatia incredintata de Dumnezeu lui Isus Hristos, ca si Mijlocitor si Dumnezeu Om, cand dupa ce a biruit si a inviat a stat cu Dumnezeu la dreapta scaunului Lui de domnie. El sta pe acest loc unde mijloceste pentru sfinti, de atunci cand s-a inaltat la cer; aceasta este ca si o recompensa data Lui pentru adanca umilinta si smerenie in a deveni om si a muri pentru om de o moarte blestemata pe cruce (Fil.2:6`-12). La inaltare El a fost facut Capetenie peste toate lucrurile bisericii, i s-a dat putere sa guverneze si s-o protejeze impotriva dtuturor dusmanilor ei si in sfarsit sa-i distruga, si sa desavarseasca mantuirea tuturor celor ce cred in El. Cu siguranta, Rascumparatorul va domni pana ultimul dusman al omului va fi distrus, pana sfintii Lui reinviaza si sunt recuperati pentru o viata perfecta, niciodata cu frica si in pericolul de a muri iar.
Ce urmeaza dupa aceia? "In urma, va veni sfarsitul, cand El, Isus, va da Imparatia in mainile lui Dumnezeu Tatal, dupa ce va fi nimicit orice domnie, orice stapanire si orice putere". Dumnezeu, in adevar, a pus totul sub picioarele lui Isus. Dar cand zice ca totul I-a fost supus se intelege ca in afara de Cel ce i-a supus totul" pentru ca Dumnezeu sa fie totul in toti (1Cor, 15:24, 28).