BBCode: [url=/devotionala/id/2916-o-neprihanire-fara-plata]O neprihanire fara plata[/url]
Textul - Romani 3:21-30
Versetul de memorat - Romani 3:24
"Si sunt socotiti neprihaniti, fara plata, prin harul Sau, prin rascumpararea, care este in Hristos Isus."
Am vazut cum Domnul Isus Hristos a fost facut de Dumnezeu neprihanire pentru noi. Am vazut, de asemenea, ca neprihanirea se poate capata numai prin credinta. Din versetul de azi invatam inca un amanunt, si anume ca neprihanirea o putem capata "fara plata". Domnul Isus a platit prin moartea Sa pentru vina pacatului nostru. Ce este leul sau dolarul pentru pamant, aceea este credinta pentru lumea spirituala. Harul nu se poate evalua in valori si cifre pamantesti pentru ca nu este de natura pamanteasca.
Sufletul uman este mult mai valoros decat toate comorile lumii adunate la un loc, asa ca nici macar un singur suflet nu ar putea fi rascumparat cu comorile lumii acesteia. Rascumpararea sufletului este atat de scumpa incat nu s-ar fi facut niciodata daca Dumnezeu nu ar fi gasit o solutie. Si solutia lui Dumnezeu a fost Isus Hristos. Daca un suflet de om nu se poate cumpara cu o lume intreaga, cine poate cumpara un Fiu de Dumnezeu? De aceea Dumnezeu a hotarat sa dea fara plata harul Sau, pentru ca El a stiut ca nu se poate dobandi altfel.
Omul nu-si poate castiga mantuirea nici prin fapte, oricate de multe si bune ar fi. Versetul de ieri din 1Corint.1:31 ne spune ca cine vrea sa se laude cu ceva, nu trebuie sa se laude cu ce el a facut, ci in Domnul. Omul nu poate face nimic bun pentru mantuirea sa in asa fel incat sa satisfaca inima lui Dumnezeu. Dar Dumnezeu isi gaseste placerea in Fiul Sau, cel smerit si ascultator de El pana acolo incat sa moara pe cruce pentru niste pacatosi ca tine si mine. Cu Legea nu ne putem lauda, dar ne putem lauda cu Domnul. Numai prin Isus Hristos putem intra intr-o relatie buna cu Dumnezeu si sa fim justificati sau indreptatiti inaintea Lui. Cand Pavel spune ca pacatosul este justificat in Hristos, inseamna ca Dumnezeu il trateaza pe cel rau ca si cand ar fi un om bun, sau niciodata nu ar fi pacatuit. Acesta este un paradox al Evangheliei. Un Dumnezeu drept sa accepte pe un pacatos ca si pe un om drept. Si toate acestea datorita jertfei fara prihana adusa de Domnul Isus in locul pacatosului.
Meditatia zilei: Avem siguranta aceasta ca am fost justificati, rascumparati si eliberati din robia pacatului numai prin Domnul Isus?