"Dar acum s-a aratat o neprihanire, pe care o da Dumnezeu, fara lege- despre ea marturiseste Legea si proorocii, si anume neprihanirea data de Dumnezeu, care vine prin credinta in Isus Hristos, pentru toti si peste toti cei ce cred in El. Nu este nici o deosebire."
Doua cuvinte mi-au atras, in mod deosebit, atentia cand am citit acest pasaj si anume: "s-a aratat", deci este ceva ce poti vedea, si "a da", este ceva ce poti primi sau refuza. In Ioan 3:16 este scris: "Fiindca atat de mult a iubit Dumnezeu lumea ca a dat pe singurul Lui Fiu, pentru ca oricine crede in El sa nu moara, ci sa aiba viata vesnica". Pentru a marturisi despre ceva, fie persoana, lucru sau o anumita stare, trebuie ca mai intai sa existe, inainte de a se putea vorbi despre ea. Pentru noi exista prezent si viitor. Pentru Dumnezeu este un vesnic prezent. Proorocii si Legea au vorbit cu mult inainte despre aceasta neprihanire, mai inainte ca ea sa se arate in persoana Domnului Isus. Neprihanirea este starea dupa voia lui Dumnezeu, este caracterul lui Dumnezeu.
In aceasta stare de neprihanire putem intra prin credinta in Isus Hristos. Versetul 22 ne spune ca neprihanirea este pentru toti si vine numai peste toti cei ce cred. Dumnezeu nu face deosebire intre oameni. "Toti" au pacatuit si sunt lipsiti de slava lui Dumnezeu si "toti" care cred sunt socotiti neprihaniti.
Cum se face acest transfer de neprihanire? La 1Corint 1:30 citim: "Si voi, prin El, sunteti in Hristos Isus. El a fost facut de Dumnezeu pentru noi intelepciune, neprihanire, sfintire si rascumparare, pentruca, dupa cum este scris: «Cine se lauda, sa se laude in Domnul»". Cand ne-am botezat, am ingropat omul nostru cel vechi si am fost imbracati in Hristos. Acum suntem in Hristos. Hristos a fost facut de Dumnezeu pentru noi neprihanire. Noi fiind in Isus si Isus fiind in noi, neprihanirea Lui este si neprihanirea noastra. Fiind in Hristos ne facem partasi naturii Lui dumnezeiesti. Ceea ce nu ne-a putut da Legea, ne da harul. Prin Lege vine cunostinta pacatului, prin har ne vine neprihanirea. Legea se dovedeste neputincioasa in fata harului. Ea marturtiseste despre el, dar nu-l poate da.
Meditatia zilei: Suntem constienti de mostenirea ce o avem in Hristos?