"Dupa aceea Isus, si ucenicii Lui, a venit in tinutul Iudeii; si statea acolo cu ei si boteza." (Ioan 3,22)
Atat lucrarea publica a lui Ioan, cat si aceea a lui Isus au inceput in Iudeea, astfel incat conducatorii iudei sa poata fi primii care sa-L accepte pe Mesia. Din aprilie anul 28 d. Hr. si pana in aprilie anul 29 d. Hr., Isus Si-a dedicat lucrarea oraselor si satelor din Iudeea. Scripturile pastreaza tacerea cu privire la aceasta perioada, cu exceptia raportului referitor la ucenicii lui Ioan, care se gaseste in Ioan 3,22-36. In timpul acestei perioade Si-a ales Hristos primii ucenici, a curatit templul si a savarsit prima vindecare publica miraculoasa din Ierusalim si din jur. El a castigat multi discipoli, dar cei mai multi dintre iudei nu L-au acceptat ca Mesia.
Ioan Botezatorul continua sa boteze langa raul Iordan, intr-un loc numit "Enon, in apropiere de Salim, pentru ca acolo erau multe ape" (Ioan 3,23). Astazi nu se cunoaste cu certitudine unde se afla acest loc, dar este important de subliniat amanuntul pe care-l mentioneaza apostolul Ioan, "pentru ca acolo erau multe ape". Un astfel de criteriu este esential in practica botezului prin scufundare.
Isus S-a retras acum undeva langa raul Iordan. Mari multimi de oameni veneau la El. "Multi veneau pentru botez si, deoarece Isus nu boteza, El i-a imputernicit pe ucenici sa administreze aceasta randuiala. In felul acesta a pus sigiliul Sau asupra lucrarii inaintasului. Botezul lui Ioan, insemna pocainta si curatirea de pacat, fiind astfel diferit de ritualul tipic iudaic, prin care un neiudeu era convertit prin ritualul curatirii. Metoda si felul de a proceda al lui Ioan nu erau deloc pe placul carturarilor si preotilor. Astfel, au aparut conflicte intre ucenicii lui Ioan si alti iudei, cu privire la eficienta botezului in curatirea sufletului de pacat.
"Pentru o vreme influenta lui Ioan Botezatorul asupra natiunii a fost mai mare decat a conducatorilor si preotilor ... A vazut apoi cum valul popularitatii s-a indreptat de la el catre Mantuitorul. In fiecare zi, multimea din jurul lui scadea." Intre ucenicii lui Ioan si aceia ai lui Isus a aparut gelozia. Cum Ioan fusese cel dintai care botezase in acest mod deosebit, adeptii sai sustineau ca botezul oficiat de ucenicii lui Isus era diferit. Ei puneau sub semnul indoielii dreptul ucenicilor lui Isus de a boteza si calificau drept nepotrivite cuvintele pe care le foloseau acestia in cadrul oficierii ritualului.