<span>&bdquo;Să aveți &icirc;n voi g&acirc;ndul acesta, care era și &icirc;n Hristos Isus&rdquo; </span><span>(Epistola lui Pavel către filipeni, cap.2, vers. 5)</span><span><span>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; </span>Cred că vă sunt cunoscute cuvintele, des folosite de medici &bdquo;să nu mai bei&rdquo;, să nu mai fumezi, &bdquo;să nu mai...&rdquo;, ori dimpotrivă, &bdquo;trebuie să faci&rdquo; și știe el bine cam ce trebuie să faci. Toate cerințele de felul ăsta, fără &icirc;ndoială că au o țintă clară și sănătoasă, dar pentru mulți oameni sunt lipsite de &bdquo;putere&rdquo;. E cam degeaba să ți se ceară să te lași de unele obiceiuri, fără să ți se dea și mijloacele prin care poți &icirc;ndeplini această cerință. Uneori, l&acirc;ngă aceste mini-porunci medicale se așează la vedere și consecințele, iar atunci sunt respectate mai serios: &bdquo;să nu mai bei, că mori&rdquo;, &bdquo;să nu mai fumezi, că faci cancer...&rdquo; și alte vorbe folosite &icirc;nspre binele omului. Doar că perioada aceasta a educației, de tip pedeapsă-recompensă, folosită cu &bdquo;rezultat&rdquo;, funcționează la copii, &icirc;ntr-o perioadă &icirc;n care deprinderile sunt necesare pentru o viață &bdquo;normală&rdquo;, iar posibilitatea &icirc;nțelegerii prin explicare logică lipsește. Să fie oamenii &bdquo;mari&rdquo; lipsiți de o asemenea capacitate de &icirc;nțelegere? Să fie nevoie de pedepse și de recompense pentru a face lucrurile bine? Revenind pe terenul credinței, nu cred &icirc;n metoda, pe nedrept atribuită lui Dumnezeu, de a speria sau a bincuv&acirc;nta oamenii, cu scopul de a-i face să aleagă Cerul. Care să fie explicția versetului de mai sus? Pavel, la prima vedere, se comportă ca și medicul care dă sfaturi, presupun&acirc;nd că omul are capacitatea de a le urma: &bdquo;Să aveți &icirc;n voi g&acirc;ndul acesta...&rdquo;. Nimic mai simplu &icirc;n a face alegeri bune și a trăi o viață binecuv&acirc;ntată, dacă ai &icirc;n tine g&acirc;ndul acela... Dar cum să &icirc;ncapă &icirc;n mintea omului acel g&acirc;nd? E mult prea &bdquo;&icirc;nalt&rdquo; pentru mintea mea &bdquo;joasă&rdquo;. Ne&icirc;nțelegerea vieții creștine are la bază o alăturare neinspirată: porunca venind de la Dumnezeu alături de imaginea omului construită pe știința omenească. Pentru ca lucrurile să aibă<span>&nbsp; </span>un sens, trebuie să aplicăm cererea lui Dumnezeu la un om a cărui imagine e construită din ceea ce văd ochii lui Dumnezeu. Este &icirc;ntr-adevăr o absurditate să ceri unui om să iubească, c&acirc;nd printr-o simplă auto-analiză el vede clar că e un mare egoist, capabil doar de o greșită iubire de sine. E la fel de greu &icirc;n cazul acesta ca omul să creadă că simțurile și experiența &icirc;l &icirc;nșeală, că percepția lucrurilor văzute, pipăite, auzite de at&acirc;ta vreme e una greșită. Porunca lui Dumnezeu are mereu alături asigurarea lui Dumnezeu că există capacitate. Privind lucrurile &icirc;n felul acesta, &icirc;nțelegi ce &icirc;ți spune Dumnezeu prin versetul din Epistola către Filipeni? Prin &icirc;ntoarcerea la Dumnezeu și prin &icirc;ncredere &icirc;n Cuv&acirc;ntul Său ai primit darul și harul unui adevărat fiu de Dumnezeu: chemarea, deci posibilitatea de a g&acirc;ndi și a vedea lucrurile așa cum le-a g&acirc;ndit și le-a văzut Isus. <span>&nbsp;</span>Ce &icirc;nseamnă asta pentru tine?&nbsp; <span>
meniu prim Toată Scriptura este insuflată de Dumnezeu și de folos ca să învețe, să mustre, să îndrepte, să dea înțelepciune în neprihănire. ( 2 Timotei 3:16 )