BBCode: [url=/devotionala/id/886-apte-semne-sigure-ale-unei-convertiri-adev-rate]Şapte semne sigure ale unei convertiri adevărate[/url]
<font><span>Şapte semne sigure</span><span> <o:p></o:p></span></font><font><span>ale unei convertiri adevărate</span><span><font> <o:p></o:p></font></span></font><font><span>de </span><span>Peter Masters</span><span> <o:p></o:p></span></font><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><font><font><span><span>&nbsp; </span>Cuprins:</span><span> <o:p></o:p></span></font></font><font><font><u><span>Şapte semne sigure</span></u><span> <o:p></o:p></span></font></font><font><font><u><span>Cele şapte semne</span></u><span> <o:p></o:p></span></font></font><font><font><u><span>1. Conştientizarea păcatului</span></u><span> <o:p></o:p></span></font></font><font><font><u><span>2. &Icirc;nţelegerea Scripturii</span></u><span> <o:p></o:p></span></font></font><font><font><u><span>3. Legătura familială</span></u><span> <o:p></o:p></span></font></font><font><font><u><span>4. Descoperirea rugăciunii</span></u><span> <o:p></o:p></span></font></font><font><font><u><span>5. Inima nouă</span></u><span> <o:p></o:p></span></font></font><font><font><u><span>6. O primă măsură de asigurare</span></u><span> <o:p></o:p></span></font></font><font><font><u><span>7. Atacurile lui Satan</span></u><span> <o:p></o:p></span></font></font><font><font><u><span>Un rezumat al semnelor</span></u><span> <o:p></o:p></span></font></font><font><font><u><span>Semnele convertirii apar &icirc;n mod simultan?</span></u><span> <o:p></o:p></span></font></font><font><font><u><span>Folosirea semnelor de către lucrătorii creştini</span></u><span> <o:p></o:p></span></font></font><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Există semne vizibile care să demonstreze că a avut loc o convertire adevărată? Cum pot să-şi dea seama cei ce-L caută pe Dumnezeu că acesta a lucrat &icirc;n inimile lor? Sau cum pot lucrătorii creştini să deosebească starea spirituală a celui ce caută sau cum pot ei să &quot;testeze&quot; starea unui candidat pentru botez şi pentru a fi membru &icirc;n biserică?<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Diferite pasaje din Biblie numesc c&acirc;teva semne clare ale convertirii pe care &icirc;naintaşii noştri le numeau - &quot;semne ale harului&quot;. 1 Ioan, de exemplu, enumerează aceste semne at&acirc;t de clar &icirc;nc&acirc;t comentatorii biblici au descris punctele principale ale acestei epistole ca fiind &quot;testele vieţii&quot;. Ioan spune că putem să ştim că &icirc;l cunoaştem cu adevărat după anumite dovezi (1 Ioan 2:3). Romani 8 descrie de asemenea c&acirc;teva semne clare şi indicaţii ale convertirii. Totuşi, pentru a memora semnele şi a le folosi &icirc;ntr-un context practic, pastoral, &icirc;n Faptele Apostolilor 2 se găseşte lista cea mai succintă şi mai uşor de urmărit.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>&Icirc;nainte să ne g&acirc;ndim la aceste semne trebuie să ne amintim de nevoia de a le aduce &icirc;n atenţia noastră azi. Ştim prea bine că &quot;evanghelismul&quot; modern tinde să lase la o parte păcatul şi pocăinţa şi să vorbească doar de beneficiile Evangheliei. Auzim de oameni aduşi &icirc;n faţa unui &quot;angajament creştin&quot;, c&acirc;nd de cele mai multe ori este clar că ei nu au &icirc;nfruntat şi nu s-au căit de păcatul lor. Vedem oameni care sunt convinşi să ia o &quot;decizie&quot; instantanee pentru Cristos, iar apoi sunt asiguraţi pe loc că sunt m&acirc;ntuiţi. Dar sunt ei cu adevărat convertiţi?<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Dacă persoana care ia o &quot;decizie&quot; pentru Cristos nu a &icirc;nţeles cu adevărat ceea ce implică convertirea? Dacă acea persoană ţine ascuns un păcat, făc&acirc;nd astfel ca acea convertire să nu fie reală? Dacă nu există o neprihănire totală sau o dependenţă adevărată şi iluminată faţă de moartea şi neprihănirea lui Cristos? Dacă Dumnezeu nu a lucrat &icirc;ncă &icirc;n acea inimă &icirc;n aşa fel &icirc;nc&acirc;t să aducă persoana la o convingere reală de propriul păcat şi la o cedare din toată inima pentru Dumnezeu?<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Toate aceste posibilităţi sunt trecute cu vederea de mulţi evanghelişti superficiali din zilele noastre. Din punctul lor de vedere aceste elemente esenţiale ale convertirii trebuie să treacă pe planul secund &icirc;n felul lor superficial de evanghelism. Este cu siguranţă datoria noastră să &icirc;nvăţăm evanghelismul din Cuv&acirc;ntul lui Dumnezeu, pentru ca să putem respecta felul &icirc;n care Duhul Sf&acirc;nt lucrează &icirc;n inimile păcătoşilor pierduţi. Alte comentarii asupra importanţei acestor semne ale convertirii &icirc;n lucrători creştini se găsesc la sf&acirc;rşitul acestei cărţi. Acum vom trece direct la o trecere &icirc;n revistă a semnelor convertirii prezentate &icirc;n Faptele apostolilor capitolul 2.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font><span>&nbsp;</span><o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><font><span><span>&nbsp;&nbsp; </span>Cele şapte semne</span><span><font> <o:p></o:p></font></span></font><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font><span>&nbsp;&nbsp; </span>Prezentarea extraordinară făcută de Luca &icirc;n Faptele Apostolilor 2:37-38 şi 41-46 oferă o privire detaliată a marii schimbări din comportamentul şi vieţile miilor de oameni care s-au convertit &icirc;n Ziua Cincizecimii. &quot;După ce au auzit aceste cuvinte, ei au rămas străpunşi &icirc;n inimă, şi au zis lui Petru şi celorlalţi apostoli: &quot;Fraţilor, ce să facem?&quot; &quot;Pocăiţi-vă&quot;, le-a zis Petru, &quot;şi fiecare din voi să fie botezat &icirc;n Numele lui Isus Cristos, spre iertarea păcatelor voastre&quot;... Cei ce au primit propovăduirea lui au fost botezaţi... Ei stăruiau &icirc;n &icirc;nvăţătura apostolilor, &icirc;n legătura frăţească, &icirc;n fr&acirc;ngerea p&acirc;inii şi &icirc;n rugăciuni... cu bucurie şi curăţie de inimă&quot; (Faptele apostolilor 2:37-38,41-42,46).<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Şase dintre principalele semne sau urme ale harului se găsesc &icirc;n acest pasaj. Nu exista nici o &icirc;ndoială asupra experienţei puternice şi personale ale acestor bărbaţi şi femei. Minţile şi inimile lor au fost schimbate &icirc;n totalitate şi acest lucru nu venea de la ei, căci Dumnezeu era cel ce &icirc;i transformase. Descrierea din Faptele Apostolilor capitolul 2 ne asigură că o lucrare a harului poate fi recunoscută. Dacă suntem &icirc;ngrijoraţi &icirc;n legătură cu m&acirc;ntuirea noastră, atunci trebuie să ne &icirc;ntrebăm: &quot;Am experimentat noi aceste urme sau dovezi ale lucrării Domnului &icirc;n vieţile noastre?&quot; Acestea ar putea fi chiar acea &icirc;ncurajare de care avem noi nevoie. Dacă vrem să recunoaştem lucrarea Domnului &icirc;n viaţa unei alte persoane, trebuie să cunoaştem aceste semne &icirc;n aşa fel &icirc;nc&acirc;t să le avem foarte bine imprimate &icirc;n minte.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><font><span><span>1.<span>&nbsp;&nbsp; </span></span></span><span>Conştientizarea păcatului</span><span><font> <o:p></o:p></font></span></font><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Prima urmă a harului &icirc;n text este experienţa conştientizării păcatului care duce la o adevărată pocăinţă (versetele 37-38). Botezul a putut fi realizat doar atunci c&acirc;nd oamenii au arătat că erau &quot;străpunşi &icirc;n inimă&quot; (sau &quot;tăiaţi &icirc;n inimă&quot; cum este &icirc;n originalul grec), astfel arăt&acirc;nd o ruşine şi &icirc;ngrijorare reală pentru vieţile păcătoase şi o adevărată dorinţă de iertare.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Pentru a distinge progresul spiritual al unei persoane căutăm, prin urmare, &quot;o inimă zdrobită şi m&acirc;hnită&quot; pe care Domnul n-o dispreţuieşte (Psalmul 51). Dacă simţim că a avut loc doar o recunoaştere intelectuală, la rece a păcatului (sau o rafală de moment a emoţiilor) cuplată cu o căinţă foarte formală sau limitată, trebuie să ne &icirc;ndoim că acolo a avut loc o convertire. Domnul &icirc;i satură pe cei flăm&acirc;nzi cu lucruri bune. Cuv&acirc;ntul spune: &quot;Binecuv&acirc;ntaţi sunt cei ce... sunt flăm&acirc;nzi şi le este sete după neprihănire&quot;. Căinţa presupune sentimente puternice şi doar atunci c&acirc;nd cineva se &icirc;ngrijorează tare &icirc;n privinţa păcatului şi &icirc;şi doreşte cu ardoare iertarea lui Dumnezeu, putem să avem o bază sigură pentru a spera că a avut loc o lucrare reală a harului a &icirc;n acea inimă. &quot;Mărturiile&quot; care nu pomenesc despre căinţă sunt undeva la limită. Toate acele mărturii ale vedetelor (făcute adesea &icirc;ntr-un limbaj plin de poante şi glume) care fac convertirea să pară at&acirc;t de lipsită de durere nu au această urmă esenţială a harului. Auzim oameni care spun că ei &quot;nu mai puteau face faţă&quot; vieţii, aşa că i-au cerut lui Isus să preia comanda, iar rezultatul era că El este acum cu ei tot timpul (chiar şi pe scenă) şi &icirc;i face să aibă mai mult succes &icirc;n vieţile lor (neschimbate şi lumeşti)!<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Domnul Isus Cristos trebuie să fie un M&acirc;ntuitor de păcate &icirc;nainte de a fi altceva pentru o persoană. Ideea că o persoană &icirc;l poate &quot;primi pe Cristos&quot; &icirc;ntr-un anumit moment doar pentru că simte un gol &icirc;n inimă este iluzie tragică şi nu are nici o asemănare cu convertirea din Biblie. Trebuie să căutăm un semn că o persoană are o convingere reală şi s-a plecat &icirc;n durere &icirc;n faţa lui Dumnezeu cu o dorinţă sinceră de a primi iertare şi o viaţă nouă. Nu ne aşteptăm ca toţi cei ce &icirc;l caută pe Dumnezeu să simtă cele mai ad&acirc;nci ruşini şi cele mai sf&acirc;şietoare dureri despre care citim &icirc;n unele biografii creştine sau &icirc;n relatări despre &icirc;ntoarceri la Dumnezeu, dar experienţa lor trebuie să conţină o măsură potrivită de durere, smerenie &icirc;naintea lui Dumnezeu şi de predare la &icirc;ndurarea Domnului. Ei trebuie să &icirc;şi arate &icirc;ntr-un fel sau altul inima zdrobită şi m&acirc;hnită care se &icirc;ncrede doar &icirc;n Cristosul de la Calvar pentru iertare.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Căinţa este o schimbare a minţii, o &icirc;ntoarcere de la păcat la Dumnezeu. Ea implică două chestiuni: atitudinea noastră faţă de păcat şi cea faţă de Dumnezeu. Ajunşi la conştientizarea păcatului, nouă nu doar că ne este ruşine de păcatul nostru, dar de asemenea ne pierdem gustul pentru păcat. Dorim să &icirc;l abandonăm şi să fim altfel. Mai mult, ne schimbăm părerea despre Dumnezeu, căut&acirc;ndu-L ca şi pe singurul M&acirc;ntuitor şi privindu-L ca şi pe Conducătorul absolut al vieţilor noastre.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Mulţi oameni din ziua de azi care se pretind a fi creştini după Biblie au diluat &icirc;nvăţăturile clare ale Scripturii despre convertire. Ei spun că o rupere totală de vechiul stil de viaţă păcătos şi lumesc nu este necesară. Ei pretind că pocăinţa se referă pur şi simplu la schimbarea atitudinii şi a părerii unei persoane despre Isus Cristos. Pentru a face lucrurile şi mai rele, ei neagă şi faptul că guvernarea lui Cristos asupra vieţii este obligatorie pentru m&acirc;ntuire! Cu alte cuvinte, ei reduc căinţa la nimic. Nu este de mirare că cei convertiţi de ei &icirc;şi păstrează obiceiurile şi gusturile lumeşti.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Am putea concluziona chestiunea &icirc;n felul următor: nu este ruşine - nu este convertire; nu este dependenţă doar de Calvar - nu este convertire; nu este separare de lume - nu este convertire; nu este supremaţia lui Cristos - nu este convertire. Iată &icirc;ntrebările cheie pentru care trebuie să cunoaştem răspunsul: Cei care &icirc;l caută pe Cristos s-au simţit vreodată mizerabili şi le-a fost vreodată ruşine de păcatele lor &icirc;naintea unui Dumnezeu sf&acirc;nt? S-au căit ei cu adevărat, pun&acirc;ndu-şi speranţa &icirc;n moartea Domnului Isus ca şi singurul M&acirc;ntuitor? S-au &icirc;ncredinţat ei &icirc;n totalitate Lui pentru a fi M&acirc;ntuitor şi Domn al lor?<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Bine&icirc;nţeles că trebuie să căutăm dovezi. Există indicii că oamenii au fost smeriţi cu adevărat şi şi-au schimbat relaţia at&acirc;t cu Domnul c&acirc;t şi cu lumea? Dacă există, aceste dovezi nu vor fi greu de observat. Le pasă lor dacă fac ceea ce place Domnului? Sunt ei interesaţi să progreseze &icirc;n sfinţenie?<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Uneori avem de-a face cu prieteni care nu au siguranţă, deşi este clar că aceste lucruri s-au &icirc;nt&acirc;mplat &icirc;n vieţile lor. Ei sunt flăm&acirc;nzi şi le este sete după neprihănire. &Icirc;n aceste circumstanţe, ar putea fi sarcina noastră să &icirc;i ajutăm pe aceşti oameni să vadă că &icirc;n vieţile lor s-a produs o mare schimbare şi că se pare că au trecut, prin harul lui Dumnezeu, prin valea pocăinţei p&acirc;nă la muntelui Domnului, &Icirc;mpărăţia lui Dumnezeu.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font><span>&nbsp;</span><o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><font><span>2. &Icirc;nţelegerea Scripturii</span><span><font> <o:p></o:p></font></span></font><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Cel de-al doilea semn al harului se poate vedea &icirc;n Faptele apostolilor 2:42: &quot;Ei stăruiau &icirc;n &icirc;nvăţătura apostolilor.&quot; Textul original &icirc;n greacă arată faptul că ei stăruiau &quot;lipiţi cu putere&quot; de &icirc;nvăţătura apostolilor; ei perseverau. Este un semn clar al harului c&acirc;nd mintea cuiva s-a deschis pentru a &icirc;nţelege şi a iubi Cuv&acirc;ntul lui Dumnezeu şi c&acirc;nd autoritatea şi regulile acestuia sunt imprimate &icirc;n inimă. Un convertit cu adevărat &icirc;nţelege semnificaţia Cuv&acirc;ntului lui Dumnezeu şi devine ţintuit şi loial lui.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Acesta este un semn sigur pentru că 1 Corinteni 2:14 afirmă că &quot;omul firesc nu primeşte lucrurile Duhului lui Dumnezeu, căci, pentru el, sunt o nebunie; şi nici nu le poate &icirc;nţelege, pentru că trebuiesc judecate duhovniceşte.&quot; Oamenilor nem&acirc;ntuiţi li se pare că Biblia este complicată, obscură şi greu de &icirc;nţeles. Pe urmă, c&acirc;nd sunt convertiţi cu adevărat, dintr-o dată li se pare că paginile ei strălucesc de lumină şi &icirc;nţeles, iar inimile lor sunt &icirc;ncălzite şi mişcate de ea.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Doar Duhul Sf&acirc;nt poate descifra Scriptura &icirc;n acest fel. Noii convertiţi s-ar putea să nu &icirc;nţeleagă imediat cărţi dificile precum Ezechiel sau Apocalipsa, dar dacă &icirc;nainte erau orbi faţă de &icirc;ntreaga Scriptură, convertirea &icirc;i face capabili să vadă cu nişte ochi noi. Paginile odată uscate prind viaţă. Pe de altă parte, oamenii care nu fac nici un progres cu Biblia nu pot fi convertiţi adevăraţi indiferent de mărturia de credinţă pe care o depun.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Trebuie să-i &icirc;ntrebăm &icirc;ntotdeauna pe cei care par a fi (sau pretind că sunt) noi convertiţi ce &icirc;nseamnă Biblia acum pentru ei. Vrem să ştim dacă i-a surprins sau mişcat dintr-o dată. Are ea acum o autoritate nouă şi captivantă asupra vieţilor lor? Convertiţii adevăraţi vor vrea să facă tot ceea ce zice ea. Ei nu vor dezbate fiecare temă &icirc;n mod superficial, ci vor fi provocaţi şi călăuziţi imediat de ceea ce spune Scriptura. (Acest aspect se găseşte şi la cel de-al cincilea semn.) Este de asemenea important să căutăm credincioşie &icirc;n această nou găsită susceptibilitate a Cuv&acirc;ntului lui Dumnezeu. Convertiţii sunt calzi sau reci? Dispar ei timp de săptăm&acirc;ni &icirc;ntregi şi apoi se &icirc;ntorc la Casa Domnului ca şi cum nici nu ar fi fost plecaţi? Pot ei să &icirc;şi pornească sau să &icirc;şi &icirc;ntrerupă sentimentele spirituale sau să le pornească ca pe un &icirc;ntrerupător de la bec? Se &icirc;nt&acirc;mplă deseori ca cineva să fie foarte afectat de Cuv&acirc;nt şi umplut de o credinţă aparent sinceră, dar din păcate impresia dispare tot at&acirc;t de repede precum a apărut. Credincioşia este un semn excelent că Cuv&acirc;ntul lui Dumnezeu are o autoritate nouă &icirc;n viaţa unei persoane care s-a convertit cu adevărat. Noua natură cu siguranţă nu se &icirc;ntoarce &icirc;mpotriva Cuv&acirc;ntului.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font><span>&nbsp;</span><o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><font><span>3. Legătura familială</span><span><font> <o:p></o:p></font></span></font><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Cea de-a treia urmă a harului &icirc;n Faptele Apostolilor 2:42 se găseşte &icirc;n cuv&acirc;ntul &quot;părtăşie&quot;. &quot;Ei stăruiau &icirc;n... legătura frăţească.&quot; Cei care s-au &icirc;ncrezut &icirc;n Cristos &icirc;n Ziua Cincizecimii au devenit dintr-odată foarte ataşaţi de poporul lui Dumnezeu. Această dorinţă ciudată şi ad&acirc;ncă de a fi cu creştinii, acest sentiment misterios de apropiere sau rudenie este un alt semn sigur al convertirii adevărate despre care &icirc;nvăţăm &icirc;n 1 Ioan 3:14: &quot;Noi ştim că am trecut din moarte la viaţă, pentru că iubim pe fraţi.&quot;<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Putem adăuga binecunoscutele cuvinte din Rut 1:16, unde Rut spune: &quot;Nu sta de mine să te las, şi să mă &icirc;ntorc de la tine! &Icirc;ncotro vei merge tu voi merge şi eu, unde vei locui tu, voi locui şi eu; poporul tău va fi poporul meu, şi Dumnezeul tău va fi Dumnezeul meu.&quot;<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Dacă cuiva &icirc;i place să răm&acirc;nă &icirc;n urmă după terminarea serviciului divin pentru a sta de vorbă cu credincioşii şi acceptă cu bucurie invitaţiile pentru părtăşie, acesta ar putea fi cu siguranţă un alt semn al lucrării harului. O nevoie ad&acirc;ncă pentru companie spirituală ar putea indica faptul că Domnul a adoptat acea persoană &icirc;n propria Sa familie spirituală. S&acirc;ngele regal al familiei cereşti curge &icirc;n venele tuturor convertiţilor adevăraţi, căci ei sunt făcuţi compatrioţi cu sfinţii şi membri ai locuinţei Domnului.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Dacă un presupus convertit totuşi preferă compania lumii, acesta este un semn rău. Acolo unde nu este o legătură apropiată cu creştinii, nici o nevoie de părtăşie şi nici o dorinţă de a vorbi despre lucrurile lui Dumnezeu, este greu de crezut că a avut loc o convertire reală.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Legătura unică ce &icirc;l apropie pe un credincios de celălalt este implementată &icirc;n fiecare creştin adevărat la convertire. Vedem noi o astfel de legătură şi sentiment de aparţinere la persoana căreia &icirc;i evaluăm starea spirituală? Convertiţii adevăraţi de asemenea &icirc;ncep să simtă cum se formează o prăpastie &icirc;ntre ei şi prietenii lor necredincioşi. Acest lucru poate deseori să fie dureros dar este şi inevitabil dacă harul este &icirc;n inimă. Convertitul adevărat se simte diferit şi are acum alte principii şi dorinţe. Există cu siguranţă o dorinţă de a-i m&acirc;ntui pe vechii prieteni, dar vechea legătură cu ei este foarte afectată de convertire, iar acest fapt oferă dovada lucrării Duhului Sf&acirc;nt &icirc;n inimă.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Aici trebuie semnalat şi un pericol. Tinerii au o afinitate naturală unii pentru alţii şi deseori se &icirc;nt&acirc;mplă ca falşii convertiţi să reacţioneze bine &icirc;n anturajul şi compania altor tineri credincioşi. Această posibilitate creşte dacă grupul tinerilor pune un accent greşit şi nespiritual pe activităţi recreative, aşa cum se &icirc;nt&acirc;mplă de multe ori. Tinerii neconvertiţi ar putea &icirc;mbrăţişa mesajul spiritual al unei părtaşii pentru simplul fapt că prietenia celor din grupul lor a devenit importantă pentru ei. Ar trebui să observăm dacă noii convertiţi reacţionează &icirc;ntr-un mod special şi faţă de cei mai spirituali din grup şi faţă de cei care sunt credincioşi mai vechi.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font><span>&nbsp;</span><o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><font><span>4. Descoperirea rugăciunii</span><span><font> <o:p></o:p></font></span></font><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Un alt semn clar al harului menţionat &icirc;n pasajul din Faptele apostolilor este practicarea rugăciunii. Acei convertiţi evrei probabil că nu ştiuseră nimic despre rugăciunea reală, personală, cu conştiinţă şi acces direct la Dumnezeu. Rugăciunile lor erau aduse prin &quot;maşinăriile&quot; sinagogii şi preoţi. Rugăciunea personală nu era altceva dec&acirc;t o repetare rece şi păg&acirc;nă a unor fraze.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Totuşi, o dată convertiţi cu adevărat, aceşti credincioşi nu mai puteau fi ţinuţi departe de &icirc;nt&acirc;lnirile pentru rugăciune, pentru că descoperiseră căldura, minunea, onoarea şi puterea rugăciunii eficiente cu sentiment. Ei au devenit conştienţi de faptul că erau acum copiii lui Dumnezeu şi că Marele lor Preot din ceruri le asculta fiecare strigăt. Inimile li se &icirc;ncălzeau c&acirc;nd se rugau şi primeau răspunsuri clare.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Descoperirea rugăciunii este un semn minunat al harului. Un astfel de sentiment de a fi un copil al lui Dumnezeu cu o dorinţă puternică de fi &icirc;n prezenţa Sa vine doar din lucrarea Duhului lui Dumnezeu: &quot;Şi pentru că sunteţi fii, Dumnezeu ne-a trimis &icirc;n inimă Duhul Fiului Său, care strigă &quot;Ava&quot;, adică: &quot;Tată!&quot; (Galateni 4:6). Convertiţii care nu au nimic de spus despre această experienţă personală a rugăciunii trebuie urmăriţi cu mare atenţie. Ar trebui să &icirc;i &icirc;ntrebăm pe oameni dacă au &quot;descoperit&quot; rugăciunea. Trebuie să ascultăm dacă au experienţe despre cum Dumnezeu le-a ascultat rugăciunile. Au ei ceva de spus despre ce fel de lucruri se roagă? Au lăsat ei &icirc;n urmă rugăciunile egoiste ale oamenilor neconvertiţi şi au &icirc;nvăţat să se roage pentru binecuv&acirc;ntări spirituale cum ar fi &icirc;nţelegere, putere asupra păcatului şi binecuv&acirc;ntare &icirc;n mărturisire?<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Convertiţii adevăraţi arată repede că &icirc;nţeleg ce &icirc;nseamnă rugăciuni spirituale. Ei dau dovadă de faptul că sunt mult mai preocupaţi de rudele nem&acirc;ntuite dec&acirc;t de ei &icirc;nşişi şi &icirc;l laudă pe Dumnezeu &icirc;n rugăciunile lor. Dacă oamenii profesează convertirea, dar totuşi se panichează şi se pierd la fiecare &icirc;ncercare din viaţa lor, este greu de crezut că au experimentat vreodată această urmă nepreţuită şi esenţială a harului.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Convertiţii mai vechi şi adevăraţi pot de asemenea să se sustragă de la practicarea rugăciunii, spre ruşinea şi pierderea lor, dar descoperirea rugăciunii este un semn proeminent &icirc;n stadiile timpurii ale experienţei creştine, aşa cum ne arată pasajul din Faptele apostolilor capitolul 2. Convertiţii adevăraţi &icirc;şi duc instinctiv problema &icirc;naintea Domnului &icirc;n rugăciune şi c&acirc;nd fac acest lucru, ştim că L-au găsit cu adevărat.<o:p></o:p></font></font></span><span><font><font><span>&nbsp;</span><o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><font><span>5. Inima nouă</span><span><font> <o:p></o:p></font></span></font><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Un alt semn esenţial al harului este descris &icirc;n Faptele apostolilor 2:46-47, unde ni se spune că cei convertiţi din Ziua Cincizecimii erau caracterizaţi printr-o inimă sinceră şi dedicare necompromiţătoare, descrisă ca şi &quot;curăţie de inimă&quot;. (Traducerile modeme vorbesc despre o &quot;sinceritate a inimii&quot;.) Cu alte cuvinte, o mare schimbare are loc &icirc;n cele mai ascunse g&acirc;nduri şi sentimente ale persoanei convertite, care duce la o deschidere largă către lucrurile lui Dumnezeu, dedicare faţă de cauza Sa şi puritate a motivaţiei. Oamenii cu adevărat convertiţi sunt foarte pregătiţi să &icirc;şi schimbe stilul de viaţă pentru a fi pe placul lui Dumnezeu. Ei nu au motive alternative, dorind binecuv&acirc;ntarea divină &icirc;mpreună cu faima, averea şi plăcerile lumeşti deopotrivă.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Pavel spune: &quot;Căci dacă este cineva &icirc;n Cristos, este o făptură nouă. Cele vechi s-au dus: iată că toate lucrurile s-au făcut noi&quot; (2 Corinteni 5:17). &Icirc;n convertirea adevărată promisiunea lui Dumnezeu este &icirc;mplinită: &quot;Le voi da o altă inimă, şi voi pune un duh nou &icirc;n voi. Voi lua din trupul lor inima de piatră, şi le voi da o inimă de carne&quot; (Ezechiel 11:19).<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Vechea greutate şi răceală este dată la o parte astfel că cei convertiţi devin foarte preocupaţi de relaţia lor cu Domnul şi atinşi de lucrurile spirituale. Ei devin sensibili din punct de vedere spiritual la voia lui Dumnezeu şi faţă de datoriile lor creştine, c&acirc;ştig&acirc;nd astfel inimi responsabile. Noi motivaţii, gusturi şi idealuri &icirc;şi fac apariţia şi un nou standard de purtare preia controlul. Lumea şi toate plăcerile ei păcătoase prind un gust amar, astfel că lucrurile care le plac acum sunt toate legate de lucrurile lui Dumnezeu, căci cuvintele lui Cristos sunt adevărate: &quot;Căci unde este comoara voastră, acolo este şi inima voastră&quot; (Luca 12:34).<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>&Icirc;n căutarea de a distinge starea spirituală a celui ce &icirc;l caută pe Dumnezeu, trebuie să căutăm semnele care sunt imposibil de confundat ale unei asemenea schimbări ale caracterului şi ale comportamentului. Un convertit adevărat este uşor de &icirc;nvăţat şi modelat. Persoana care era &icirc;nainte arogantă şi semeaţă vrea dintr-odată ajutor şi călăuzire pe calea spirituală. Ne mirăm de multe ori de schimbările care se produc &icirc;n oameni. Inimile lor sunt at&acirc;t de radical schimbate &icirc;nc&acirc;t ei &icirc;şi doresc foarte tare să facă ceea ce este bine. Se poate să mai aibă momente de &icirc;ncăpăţ&acirc;nare sau rezistenţă faţă de Dumnezeu &icirc;n anumite chestiuni, dar &icirc;n mod general există o foarte marcată susceptibilitate la &icirc;nvăţare.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Este un foarte puternic semn al harului atunci c&acirc;nd o persoană distantă şi &icirc;ncrezută devine dintr-odată caldă, smerită şi ascultătoare. Aceasta este convertirea adevărată! C&acirc;nd, pe de altă parte, aşa-numiţii &quot;convertiţi&quot; răm&acirc;n dependenţi de posesiile şi ambiţiile lumeşti, modă şi muzica rock şi sunt nemişcaţi atunci c&acirc;nd primesc un sfat serios din partea Cuv&acirc;ntului lui Dumnezeu, atunci trebuie să ne &icirc;ndoim serios că ei au primit o inimă nouă.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Această inimă nouă include o atitudine de mare reverenţă şi respect pentru Domnul, precum şi o puternică dragoste. Chiar &icirc;n acest pasaj, Faptele apostolilor 2:43, găsim scris că: &quot;fiecare era plin de frică.&quot; Aici se referă la frica reverenţială sau frică derivată din respect. Noua inimă este foarte atentă să &icirc;l asculte pe Domnul şi foarte conştientă de prezenţa, sfinţenia şi puterea Sa. &quot;Convertitul&quot; de ocazie şi neserios probabil că nu a primit niciodată inima nouă. (La fel este şi cu acel gen de persoană pe care o găsim deseori conduc&acirc;nd tot felul de adunări creştine - persoane care au un stil informal şi ireverent şi care se poartă mai mult ca nişte personalităţi din show-business dec&acirc;t ca ambasadori ai lui Cristos.)<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Din păcate, o dată cu trecerea timpului, credincioşii şi-ar putea pierde prima iubire şi să treacă prin anotimpuri de răceală şi neascultare. Aceasta este o greşeală gravă şi care stinge Duhul. Dar la &icirc;nceputul vieţii creştine inima caldă, deschisă şi ascultătoare este foarte evidentă şi acest lucru trebuie clasificat ca şi un prim semn al harului.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><font><span>6. O primă măsură de asigurare</span><span><font> <o:p></o:p></font></span></font><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Textul din Faptele Apostolilor 2:41-47 &icirc;i descrie pe oamenii care aveau, &icirc;n mod evident, la &icirc;nceputul experienţei lor creştine, o bună măsură de siguranţă sau certitudine. &quot;Bucuria&quot; lor (versetul 46) şi faptul că &icirc;l &quot;lăudau pe Dumnezeu&quot; (versetul 47) atestă acest lucru, precum şi dragostea şi angajamentul lor. Toţi convertiţii adevăraţi vor experimenta această primă binecuv&acirc;ntare a siguranţei că ei &icirc;i aparţin lui Cristos, chiar dacă acest lucru este umbrit de &icirc;ndoieli st&acirc;rnite de atacurile lui Satan.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Biblia vorbeşte despre o pecete a siguranţei care este dată tuturor creştinilor &icirc;n momentul convertirii lor. &icirc;n Efeseni 1:13 scrie: &quot;Şi voi, după ce aţi auzit cuv&acirc;ntul adevărului (Evanghelia m&acirc;ntuirii voastre), aţi crezut &icirc;n El, şi aţi fost pecetluiţi cu Duhul Sf&acirc;nt, care fusese făgăduit.&quot; Aceeaşi binecuv&acirc;ntare a siguranţei este menţionată şi &icirc;n 2 Corinteni 1:22.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Nu avem nici un drept să ne aşteptăm ca noii-născuţi bebelaşi &icirc;n Cristos să aibă o certitudine &quot;enormă&quot; şi o siguranţă &quot;completă&quot;, dar ne aşteptăm să vedem &quot;pecetea&quot;. Aceasta este o pecete de atestare şi de autenticitate, ca şi imprimarea făcută &icirc;n ceară de către o pecete sau un inel. Este genul de pecete cu care nobilii din vechime &icirc;şi sigilau documentele sau scrisorile pentru a le autentifica. Este semnul de proprietate al lui Dumnezeu imprimat pe credincios. &Icirc;n fiecare convertire adevărată Duhul Sf&acirc;nt &icirc;şi va pune pecetea de autentificare pe lucrarea Sa.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Convertiţii adevăraţi experimentează sentimente destul de diferite faţă de ceea ce ştiau ei p&acirc;nă &icirc;n acel moment. Ei gustă o porţie de pace aşa cum lumea nu poate oferi şi aceasta include de obicei sentimentul de a fi primit iertarea. Biblia ne spune că pecetea este seriozitatea, garanţia, mostra viitoarei moşteniri a creştinului. Din aceasta &icirc;nţelegem că cei convertiţi cu adevărat vor primi de asemenea sentimentul că sunt moştenitori ai cerurilor.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Deoarece Dumnezeu &icirc;şi pune pecetea pe convertire, cei convertiţi vor simţi cu siguranţă că ceva minunat s-a &icirc;nt&acirc;mplat cu ei. Vor simţi că dorinţele lor s-au schimbat, că au primit o nouă ură pentru păcat şi că le-a fost dată o nouă putere &icirc;n privinţa controlării păcatelor lor. Pecetea autentică a Duhului Sf&acirc;nt este, prin urmare, simţită &icirc;n inimile convertiţilor, dar este de asemenea vizibilă pentru cei din jur care privesc la ei şi observă o purtare schimbată. Consilierul spiritual va dori să ştie dacă aceste lucruri au fost simţite de cei pe care &icirc;i ajută. O persoană care nu are acea siguranţă trebuie &icirc;ntrebată: &quot;Ai avut vreodată vreo certitudine că eşti convertit? Ai simţit tu la un moment dat că eşti iertat şi că eşti o nouă persoană?&quot; Răspunsul ar putea fi: &quot;O, da, o dată, c&acirc;nd m-am căit prima dată şi m-am &icirc;ncredinţat Domnului, atunci m-am simţit sigur.&quot;<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Totuşi, este nevoie de o mare atenţie c&acirc;nd căutăm o siguranţă &icirc;n oameni, deoarece multor convertiţi adevăraţi le lipseşte un sentiment puternic de siguranţă. Mărturisirea de credinţă de la Westminster afirmă: &quot;Siguranţa nu aparţine at&acirc;t de mult esenţei credinţei, c&acirc;t este adevărat faptul că un credincios poate aştepta mult timp şi poate &icirc;nfrunta multe dificultăţi, &icirc;nainte de a fi părtaş la ea.&quot;<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Consilierii spirituali trebuie să ştie cum să le arate credincioşilor care au probleme ce a făcut deja Dumnezeu pentru sufletele lor. Ei trebuie să fie pregătiţi să treacă prin aceste semne ale harului cu sufletul ne&icirc;ncrezător şi deznădăjduit pentru a (dacă există temeiul) obţine confort şi asigurare de la dovada clară că Dumnezeu a lucrat &icirc;n sufletele lor.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font><span>&nbsp;</span><o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><font><span>7. Atacurile lui Satan</span><span><font> <o:p></o:p></font></span></font><span><font><font>Deşi nu este menţionat &icirc;n Faptele Apostolilor capitolul 2, antagonismul lui Satan faţă de noul convertit este de asemenea un semn esenţial al m&acirc;ntuirii. Inamicul aruncă &icirc;ntotdeauna cu săgeţile sale &icirc;nfricoşătoare - &icirc;ndoieli şi temeri - &icirc;n mintea celui convertit cu adevărat. C&acirc;nd cei ce caută adevărul se trezesc bombardaţi cu &icirc;ndoieli cu privire la adevărul Evangheliei şi la progresul lor spiritual, ar putea fi un semn pozitiv că Duhul Sf&acirc;nt a lucrat &icirc;n inimă. Un suflet nem&acirc;ntuit, aflat &icirc;ncă &icirc;n robie spirituală, nu este de obicei at&acirc;t de atacat de &icirc;ndoieli şi temeri satanice. Domnul Isus a spus acest lucru &icirc;n Luca 11:21: &quot;C&acirc;nd omul cel tare şi bine &icirc;narmat &icirc;şi păzeşte casa, averile &icirc;i sunt la adăpost.&quot; &Icirc;n acest verset Satan este omul cel puternic şi &icirc;narmat - ilustrat ca şi o figură tiranică ce nu se atinge sau &icirc;i răneşte pe sclavii săi at&acirc;t timp c&acirc;t ei se află &icirc;ntre zidurile sale fortificate.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Convertiţii adevăraţi, totuşi, nu se mai află &icirc;n casa păzită a lui Satan. Ei au fost emancipaţi, şi astfel, pentru ei a &icirc;nceput o mare bătălie. Acum ei se luptă &quot;&icirc;mpotriva căpeteniilor, &icirc;mpotriva domniilor, &icirc;mpotriva stăp&acirc;nitorilor &icirc;ntunericului acestui veac&quot; (Efeseni 6:12). Prin urmare, &icirc;nvălmăşeala care este &icirc;n mintea lor, &icirc;ndoielile pe care le urăsc ei at&acirc;t de mult şi nesiguranţa pe care o simt adesea, pot să fie toate dovezi că Domnul i-a m&acirc;ntuit cu siguranţă şi că se află acum pe c&acirc;mpul de luptă.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Satan, &icirc;ntr-un fel, se autodepăşeşte c&acirc;nd &icirc;şi lansează atacurile asupra tinerilor convertiţi. Le dovedeşte siguranţa existenţei sale şi că are un motiv pentru a-i ataca. Strategia lui de a nu ataca p&acirc;nă ce oamenii se convertesc poate fi demonstrată prin experienţa oamenilor care cresc &icirc;n familii creştine, dar care petrec ani de zile &icirc;n calitate de creştini doar cu numele &icirc;nainte de a se converti cu adevărat. &Icirc;n timpul anilor &icirc;n care nu sunt convertiţi ei se &icirc;ndoiesc rareori de realitatea evenimentelor biblice sau de lucrarea lui Isus Cristos. Dar &icirc;n momentul &icirc;n care se &icirc;ntorc sincer la Cristos &icirc;ncep să aibă &icirc;ndoieli! Doar atunci iese Satan &quot;la rampă&quot; şi &icirc;ncepe să &icirc;i atingă.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Tinerii convertiţi trebuie să fie ajutaţi să vadă că Satan aruncă cu săgeţi &icirc;nfricoşătoare &icirc;n minţile credincioşilor din răutate şi din dorinţa de răzbunare. El nu le poate lua m&acirc;ntuirea dar va face tot ceea ce poate pentru a le strica bucuria şi pacea de a crede.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Strategia lui Satan este variată. O dată &icirc;l va ataca pe t&acirc;nărul credincios cu &icirc;ndoieli asupra credinţei creştine. Data viitoare &icirc;şi va schimba strategia. &quot;O da,&quot; va spune el, &quot;totul este adevărat! Biblia este adevărată, credinţa este adevărată, m&acirc;ntuirea este adevărată; dar tu nu eşti m&acirc;ntuit. Te &icirc;nşeli!&quot; Mai devreme sau mai t&acirc;rziu credinciosul va cădea &icirc;n păcat, iar diavolul va profita de această ocazie pentru a &icirc;ncepe cu acuzaţiile: &quot;Cum poţi tu să fii copilul lui Dumnezeu?&quot;<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Simplul fapt că tinerii credincioşi sunt &icirc;ngrijoraţi din pricina că sunt sau nu cu adevărat m&acirc;ntuiţi, este &icirc;n sine o dovadă a convertirii. Dacă sunt creştini adevăraţi, atunci starea sufletelor lor este cea mai importantă chestiune &icirc;n vieţile lor. Starea lor spirituală este de foarte mare importanţă pentru ei şi neliniştea lor le va dovedi că sunt copiii lui Dumnezeu. Oamenii neconvertiţi nu umblă &icirc;ngrijoraţi de starea lor spirituală; lor le pasă mai mult de lucrurile acestei lumi. &quot;Neliniştea sf&acirc;ntă&quot;, aşa cum o numeau puritanii este prin urmare o bună dovadă că comoara unei persoane se află acum &icirc;n &Icirc;mpărăţia lui Dumnezeu.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><font><span>Un rezumat al semnelor</span><span><font> <o:p></o:p></font></span></font><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>1. S-a produs pocăinţa adevărată - inima zdrobită şi necăjită caută la Dumnezeu &icirc;ndurare şi har.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>2. A răsărit o nouă &icirc;nţelegere a Cuv&acirc;ntului lui Dumnezeu şi supunere faţă de autoritatea Sa.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>3. Prezenţa unui sentiment puternic de ataşare şi apartenenţă la poporul lui Dumnezeu, prin care ştim că am trecut de la moarte la viaţă.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>4. Manifestarea unei noi abilităţi minunate de a ne ruga, inclusiv laudă şi cereri spirituale; iar rugăciunile primesc răspuns.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>5. Se primeşte o nouă inimă, &icirc;mpreună cu o nouă bucurie, caracter, gusturi şi dorinţe, deoarece credinciosul a fost eliberat de lume şi a fost călăuzit &icirc;nspre lucrurile lui Dumnezeu. Cu noua inimă procesul de sfinţire a &icirc;nceput: dorinţa de a-L asculta şi de a-L mulţumi pe Dumnezeu.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>6. Pacea lui Dumnezeu şi sentimentul iniţial de aparţinere (asigurarea) sunt puse &icirc;n inimă de către Duhul Sf&acirc;nt.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>7. Atacurile lui Satan sunt simţite acum prin noi ispite, &icirc;ndoieli şi temeri. Războiul spiritual a &icirc;nceput.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><font><span>Semnele convertirii apar &icirc;n mod simultan?</span><span><font> <o:p></o:p></font></span></font><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><font><span>Semnele convertirii apar &icirc;n mod simultan?</span><span><font> <o:p></o:p></font></span></font><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Din numeroasele exemple de convertiri din Biblie ne dăm seama că convertirea, văzută din punct de vedere uman, este uneori o experienţă neaşteptată iar alteori un proces bine desenat. Luminarea şi &icirc;nţelegerea pot apărea treptat, pe măsură ce păcătosul ajunge la convingere. S-ar putea să fie vorba adesea de o criză tergiversată &icirc;nainte ca toată rebeliunea să fie răpusă şi păcătosul este smerit &icirc;naintea lui Dumnezeu. Primele rugăciuni de căinţă ale celui ce &icirc;l caută pe Dumnezeu pot fi, prin urmare, mai puţin dec&acirc;t satisfăcătoare pentru marele Căutător de inimi şi o perioadă de mai multă convingere şi căutare poate deseori preceda momentul &icirc;n care păcătosul este cu conştiinciozitate născut din nou.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><font><font>Unele semne ale harului pot apărea &icirc;n stadiile timpurii ale lucrării Duhului Sf&acirc;nt &icirc;n inimă. Dar numai atunci c&acirc;nd &icirc;ntunericul este &icirc;n totalitate transformat &icirc;n lumină, vinovăţia &icirc;n iertare şi moartea &icirc;n viaţă, toate semnele vor străluci clar.<o:p></o:p></font></font></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span><font><span>Folosirea semnelor de către lucrătorii creştini</span><span><font> <o:p></o:p></font></span></font><span><o:p><font>&nbsp;</font></o:p></span>[b]<span><font><font><span>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; </span>Folosirea semnelor convertirii este o măsură de siguranţă &icirc;mpotriva acordării unei asigurări premature de m&acirc;ntuire a unei persoane care caută m&acirc;ntuirea, fapt care reprezintă cel mai mare pas &icirc;napoi al &quot;decizionismului&quot; modern. Deseori &icirc;n &icirc;nt&acirc;lnirile evanghelistice oamenii sunt &icirc;ncurajaţi să ia o decizie uşoară sau să dea o simplă &icirc;ncuviinţare Evangheliei. Dacă răspund acestei chemări li se spune imediat că sunt m&acirc;ntuiţi, adesea indiferent de ceea ce simt. Haideţi să ne &icirc;nchipuim că un predicator sau un alt lucrător creştin a asigurat o persoană că sufletul ei este m&acirc;ntuit, chiar da